ИндексВъпроси/ОтговориРегистрирайте сеВход
Февруари 2017
ПонВтоСряЧетПетСъбНед
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     
CalendarCalendar
Търсене
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» На кафе с Приятели!
Съб Фев 04, 2017 8:04 am by nikolovvd

» IQ Тест на български
Пон Яну 23, 2012 7:47 pm by ned_sexy

» Нов облик на форума
Съб Ное 19, 2011 11:25 am by silvia-73

» КАК СЕ ЧУВСТВАТЕ В ТОЗИ МОМЕНТ
Съб Ное 19, 2011 11:18 am by silvia-73

Poll
Какво правите в свободното си време?
Спя...
6%
 6% [ 2 ]
Разхождам се
0%
 0% [ 0 ]
Чета книга
16%
 16% [ 5 ]
Ходя на плаж
6%
 6% [ 2 ]
Излизам с приятели
6%
 6% [ 2 ]
Вися в нета
32%
 32% [ 10 ]
Отделям това време за семейството си
10%
 10% [ 3 ]
Ходя по магазините
0%
 0% [ 0 ]
Нито едно от изброените
10%
 10% [ 3 ]
Няма да кажа, много питаш ;)
13%
 13% [ 4 ]
Общо гласове : 31
Кой е онлайн?
Общо онлайн са 2 потребители: 0 Регистрирани, 0 Скрити и 2 Гости :: 1 Bot

Нула

Най-много потребители онлайн: 55, на Сря Ное 02, 2011 9:25 pm
Statistics
Имаме 222 регистрирани потребители
Най-новият потребител е Мария

Нашите потребители са написали 11340 мнения in 1015 subjects
Keywords
нощен badey интересни живот клонче sofia рожден грешниците диета клипчета варна kartinki как happy измами тест островът КАРТИЧКИ може икономисти кремове мъже качваме картички зрителни късмети

Share | 
 

 авиация

Предишната тема Следващата тема Go down 
АвторСъобщение
rosica_778
бабаит на форума


Брой мнения : 536
Age : 38
Location : България,Ямбол - к-с ,,Диана”
Points : 884
Registration date : 22.05.2010

ПисанеЗаглавие: авиация   Нед Май 30, 2010 3:54 pm





Уилбър Райт
(1867-1912)





Но Първият самолет в света
: „Флайър“ на братя Райт, 17 декември
1903
г. Първата добре документирана машина, която самостоятелно се отделя от земята .


Орвил Райт(1871-1948)



Един от първите полети с екипаж на борда, изпълнен от
братя Райт през 1903 г. в Северна Каролина.
[/b]
Върнете се в началото Go down
http://nu-n-bozveli.my-rpg.com
rosica_778
бабаит на форума


Брой мнения : 536
Age : 38
Location : България,Ямбол - к-с ,,Диана”
Points : 884
Registration date : 22.05.2010

ПисанеЗаглавие: КОЙ ПОЛЕТЯ ПРЪВ В НЕБЕСАТА?   Нед Май 30, 2010 3:57 pm


КОЙ ПОЛЕТЯ ПРЪВ В НЕБЕСАТА?



Международно
спортно
изложение в Берлин през 1907 г. Карл Ято демонстрира апарата, с
който
направи първия скок към небето



Вторият
самолет на Ято,
широк 60 м



1908 г. Ято
вече е направил
поредния самолет, кръстен “Ято IV”. Той има три колела и
е с мощност
от 36 вместо от 12 конски сили



Още
през
1894 Ото
Лилиентал се е опитал да направи летателен апарат, движен
не
само
от човешката сила, но и от мотор. Какъв е резултатът, историята
не
знае



Полетът в
Северна Каролина, с
който братята Райт слагат началото на
въздухоплаването. Денят е
17.12.1903 г.



През 1908 г.
французинът
Анри Фарман спечелва 50 000 франка, след като прелита към 1
км



Историята помни американците братя
Райт.
Германците
твърдят, че Карл Ято от Хановер е бил преди тях,
само че
нямат
пари, за да го докажат. На 17 декември светът отбеляза
100-годишнината
от първия полет с моторен самолет.



Момченцето държи лястовица в ръка. Беше

я намерило на поляната край Хановер, където отиде, за да

пусне хвърчилото си. Показва я на майка си. Тя гледа как
синът й Карл нежно погалва мъртвото птиче, а след
това
му
прави гроб. Момчето иска да бъде като
лястовицата,
иска да
лети. Още е малко, за да
осъществи
мечтата си, но някой ден
тя ще стане
реалност.
Момчето расте, но не се отказва да

прави
хвърчила. Всеки път ги конструира все по-сложни, изпитва


каква тежест могат да понесат. Закача по тях тухли и
щайги.
Защо и човекът да не може да се вдигне във

въздуха така,
както го прави хвърчилото?


Още от дете Карл Ято изразява
склонността
си към моторизираното
движение.
Първоначално
интересът му е насочен към велосипеда.

Умее
да прави страхотни номера с него, а по-късно става почетен


член на около 60 дружества на велосипедисти. След това
се
захваща със зимните кънки, после с мотора… Но
хвърчилата
никога не напускат сънищата му. Не го
оставят на мира дори
и когато вече работи като
градски
инспектор. Ако връвчицата
на хвърчилото
може
по някакъв начин да се свърже с някаква

двигателна
сила, мисли си Ято, вероятно би могъл да се конструира


летателен апарат.



Ято изследва устройството на крилата на птиците, прави
различни
видове хвърчила. Летящите апарати се
разрастват,
снабдяват
се с колела. Експериментира
с
перки, които да заместят удара
на крилете.
Така
през януари 1896 г. вече 22-годишният Ято

започва
да изгражда хвърчило, което според него би могло


да вдигне във въздуха и човек. Убеден е, че човекът ще е

в състояние да лети още преди столетието да се
изтърколи.


Хановер,
есента на
2002 г. Дружеството
“Техническа и
индустриална
история на Хановер” решава да
изясни
и
отстрани една огромна
историческа заблуда.
Иска
да почете Карл Ято, пионера във

въздухоплаването,
който се оказа напълно забравен дори и

в
юбилейния ден, бележещ 100-годишнината от изобретяването


на моторния самолет. Ято трябва да бъде честван, тъй
като
той полита четири месеца преди 17 декември
1903
г., датата,
на която братята Райт извършват
своя
полет с моторен самолет.


Независимо от немските амбиции 100-годишнината от полета

на братята Райт бе отбелязана в САЩ с големи тържества.
Построени
са девет нови копия на летателния
апарат на
братята. Най-големият
във финансово
отношение
проект се нарича “Опитът на Райт”,

подкрепен
е от НАСА, спонсорира се от автомобилен концерн


и в него участват експерти по въздухоплаването. За целта


инженери и историци с детективска търпеливост са
изследвали
и най-малките подробности от
наследството на
Райт. Навремето
от страх да не
бъдат
откраднати идеите им братята са оставили

само
оскъдна информация.


Връх на тържествата бе полетът, извършен точно на 17 декември

в 10,35 ч – по същото време и на същото място, където
преди
100 години са го сторили Райт. Пистата се
намира
в Северна
Каролина.


Бедните европейци от Хановер още от есента на
миналата
година
тръгват на просия, за да съберат
около
150 000 евро – сумата,
необходима за
построяването
на апарата на Карл Ято. Джобовете

на
спонсорите обаче сякаш са зашити със здрави конци.


18 август 1903 г., два и половина часа
следобед.
На
поляната в северните покрайнини на
Хановер
се събира тълпа.
Любопитни


граждани искат да наблюдават странния уред за придвижване.

Малко прилича на фантастична платноходка: една над
друга
са монтирани две платформи, между които има

платна. “Летателният
апарат за пренасяне на един
човек”, дело на 30-годишния Ято,
няма нито тяло,
нито кърма. Състои се само от крила, дълги
7,5
м,
и тънка тръбна конструкция, а помежду има поставено

нещо като седло на мотор. Платформите са от ясеново дърво,

завити са с облято с парафин памучно платно.


Всичкото това трябва да бъде
задвижено
от мотор с мощност
12 конски сили,
изобретен
от Ято осем месеца по-рано. Иначе

проблемът с
мотора го занимава от години. Моторът не трябва


да е тежък, но и не трябва да е лек. Накрая намира подходящия

при един търговец в Берлин. Но още при първите опити
става
ясно, че моторът загрява, затова е
необходимо
към него да
бъде прикрепен вентилатор.
За да
се увеличи силата на едноцилиндровото

устройство,
Ято смесва бензина с ацетиленов газ.



Още на сутринта на 18

август

1903 г. младият мъж изминава


180-метровия път за засилване. Никакъв вятър.


Ято сяда между двете крила. Един
помагач
завърта перката.
Гостите от кръчмата
“Мелницата
на Лист”, намираща се наблизо,
обръщат
глави
към чудното творение. Пилотът дава газ, моторът


се завърта шумно.


Крилата
се заклащат над пясъчната писта. Моторът се задъхва.


Спира. Отново помощникът завърта перката. Когато достига

скорост от 12 м/сек, Ято дърпа лоста, регулиращ
височинното
изкачване. Апаратът набира скорост,
конструкцията
се залюлява.



Изведнъж следва мощен удар, от който незавързаният за седлото

Ято едва не полита към пясъчната писта. Наоколо се
завихря
прахоляк. Машината се издига във въздуха.
Ято
изживява своята кратка победа над земното привличане – той лети.
Няколко
секунди
той се клатушка на 75 см над земята, после отново се
приземява.
По-късно
летецът ще запише в дневника си: “Първият скок
във
въздуха при съвсем безветрено
време. 18 метра, изминати над
земята.
Огромна радост.”

Но в официалните исторически книги
първият
полет се присъжда на братята Райт,
въпреки че те са се
издигнали
във въздуха месеци по-късно. На 17 декември
1903
г.
Орвил
Райт се приготвя за старт заедно със своя 275-килограмов
планер.

Мястото е Кити Хоук, щата Северна Каролина. Този предобед времето е
доста
студено.
Откъм
атлантическия бряг духа сравнително силен
вятър.

Към
10,35 ч машината с широчина 12 м, монтирана върху
ски, се засилва
срещу вятъра.
Уилбър Райт тича покрай нея и държи
едното крило.
Две велосипедни вериги пренасят
въртенето от мотора с
мощност 12
конски сили към дървените перки. След засилване
13 м
планерът
“Флайър уан” се издига във въздуха. Орвил Райт се задържа горе
12
секунди, през което време изминава 36 м.

Братята се сменят.
Сега
на машината е Уилбър, който преминава
53 м. След това отново се
качва
Орвил, който този път прелита 61 м. В 12 часа
по обед братята
се
подготвят за четвъртия си полет. Ред е на Уилбър. Във въздуха
се
задържа
59 секунди. След 250 м на височина около 4 м над земята Уилбър
се
приземява
твърде грубо и тежко. Планерът се строшава, но пилотът
остава
здрав.
Изведнъж вятърът се засилва, повлича “Флайър уан” във
въздуха,
претъркаля го
няколко пъти. Апаратът не може да бъде спасен и

ремонтиран.

Но братята Райт влизат в историята като първите
летци.



В Хановер един век по-късно не могат да съберат
необходимите
пари за реконструкция
на апарата на Ято. Намират само 45
000
евро. Липсват още 100
000. Докато не се намира един PR агент, на

чиято визитна картичка пише: “Искам
да виждам клиентите
си
усмихнати.”
Ако няма апарат, поне ще има тържества по случай
100-годишнината
от
началото на въздухоплаването. По идеята е запалена
групата
“Скорпиънс”, която
трябва да запише песен за случая.

Мечтата
да се лети обаче не е патент нито на американците, нито на германците.
Руснаците
например също твърдят, че са първи в тази област.
Морският офицер
Александър
Ф. Можайски още през 1884 г. е прелетял 23 м в уред,
движен
от
две парни машини.
Само че това е факт, който дори и руските
историци
на летателните апарати не
могат да докажат. Но пък, от друга

страна, е запазен документът, с който през
1881 г. Можайски
патентова
“самолета” си.

Неизяснена е ролята и на френския майор

Клеман Аде, който би трябвало да е преминал
към 50 м във въздуха с
машина,
задвижвана от мотор с горещ въздух. Годината била
1890-а.


Между
1892 и 1894 г. роденият в Америка Хайръм Стивънс Максим също се опитва
да
литне, само че не в родината си, а в Англия. Неговият апарат е дълъг 60
м,
а широчината му е 32 м. Засилвал се е с помощта на ски. Всички
опити
до един
са неуспешни. По-късно Максим сменя попрището си и
изобретява
автоматичното оръжие.

През август 1901 г. Густав
Вайскопф,
имигрант в САЩ,
се опитва да литне с машина с вид на
прилеп,
наречена “№ 21”. Изминава разстояние
от 800 м. Според
неделното
издание
на вестник “Бриджпоуст хералд” апаратът се е
издигнал “към 50
стъпки
над земята”.

Живеещият в Париж
бразилец Алберто
Сантос-Дюмон също започва през 1905 г. да
се
занимава с
конструирането на самолети. През октомври 1906 г.
конструкцията
му
изминава разстояние от 60 м. Много французи честват
съгражданина си
като първия
пилот, полетял във въздуха, и така
принуждават
братята Райт да издадат някои
подробности около техния
апарат.

За
съжаление за повечето от изброените полети липсват
съществени
свидетелства.
От полета на Ято не са запазени снимки, но
пък има
разкази на очевидци.

Парите няма да стигнат да се
направи
копие на летателния апарат на Ято. Затова
Харалд Лотман от
Музея
на въздухоплаването в Хановер продължава да майстори модел
на
самолет,
изобретен през 1907 г. от австрийския инженер Иго Етрих. Иска
копието
да
бъде в мащаб 1:1. Лотман е световен шампион за 1994 г. по
авиомоделиране.
От
четири години и половина той се занимава със
създаването на модела.
За целта
се е снабдил с канадско дърво,
шестцилиндров
американски мотор, който е разглобил,
разгледал и
премонтирал. На
ръка е ушил платната от памучен плат. Шест пъти е
шлайфал

дървото, после го боядисал и лакирал. Този самолет се смята от
конструкторите
за
един от най-сложните.

Според Лотман
летателният апарат на
Ято не е самолет, а произведение на изкуството.
Всъщност
той не
може да послужи за нищо, освен да се прелетят с него няколко
метра
по права линия. Лотман е готов да се заеме и с него, но липсата на
средства
все
още е огромна пречка.
Върнете се в началото Go down
http://nu-n-bozveli.my-rpg.com
rosica_778
бабаит на форума


Брой мнения : 536
Age : 38
Location : България,Ямбол - к-с ,,Диана”
Points : 884
Registration date : 22.05.2010

ПисанеЗаглавие: Re: авиация   Нед Май 30, 2010 4:01 pm

Дълго време Карл Ято е пазил в тайна опитите си да излети във
въздуха.
Причината е наредба от 1839 г. в Прусия, която забранява
на
държавните служители всякакви странични занимания. Така че градският
инспектор
се е страхувал
да не си навлече неприятности в службата.
Едва през 1907 г. той се осмелява да
даде изявления за пресата, тъй
като обстоятелствата го принуждават да търси пари,
за да финансира
новите си конструкции. Патентова редица свои изобретения, но
така и
не се стига до пазарното им прилагане.

Съвсем различно е
положението при братята Райт, които притежават фабрика за велосипеди
и
печатница. Приходите от тях им позволяват да финансират “вятърничавите”
си
занимания. Ято през целия си живот е притискан от парични
проблеми. Често е можел
да плаща на монтьорите си само защото е ходел
да се храни евтино в кухня за бедни.
И през 1905 г., когато
американските братя вече са регистрирали 39-минутен полет,
Ято все
още подскача на поляната край Хановер.

Построява първия си
апарат с метален покрив едва през 1911 г. С него могат да
се
извършват полети с дължина до 4 км. Две години по-късно прави смела
стъпка,
с която иска да постави началото на индустриалното
самолетостроене. Основава
“Хановерски самолетни заводи” ООД. Сумите,
които очаква от армията, така и не
пристигат, фирмата фалира. Братята
Райт стават милионери. Карл Ято потъва в забрава.

Едва когато
чува, както сам казва, “шума от тежките крила на смъртта”, бива обявен
за
национален герой. Но тези, които му се възхищават, са
националсоциалистите.
Годината е 1933. Две години след тържествата в
негова чест Карл Ято умира на
60-годишна възраст.

Днес на
неговия надгробен камък е издълбано малко самолетче. Когато починал,
на
гроба му забили пречупен кръст, който сега е отстранен. В Хановер има
улица,
дълга 300 м, която носи името му. Има и втора, кръстена на
него, тя завива към
летището и е еднопосочна.

“Скорпиънс” все
още се опитват да съчинят песен за Карл Ято. По всичко личи,
че това
никога няма да се случи. Американците знаят как да тачат героите си.
Европа
все още се учи.
Върнете се в началото Go down
http://nu-n-bozveli.my-rpg.com
Sponsored content




ПисанеЗаглавие: Re: авиация   

Върнете се в началото Go down
 
авиация
Предишната тема Следващата тема Върнете се в началото 
Страница 1 от 1

Permissions in this forum:Не Можете да отговаряте на темите
 :: Клуб styllisima :: Раздумка-
Идете на: